Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van gunggoesscrum5 - WaarBenJij.nu Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van gunggoesscrum5 - WaarBenJij.nu

Door: Maura

01 November 2017 | Oostenrijk, Wenen

Wenen
Wij hebben de stad wenen gekozen, omdat wij nog nooit in Wenen zijn geweest en wij er meer over wilden weten. En wij het een leuke stad vonden om over te schrijven.
In Wenen zijn veel musea, waaronder het Leopold Museum. In dat museum staan veel kunst werken van Egon Schiele. Ook heb je een Madame Tussaud in Wenen, daarin zie je veel bekende Oostenrijkse sporters. Ook heb je het Haus de meeres. Dat is een groot aquarium. Dat aquarium lijkt ons heel erg leuk om naar toe te gaan als wij ooit in Wenen zijn, omdat we dan de dieren die in het aquarium zitten van dichtbij kunnen bekijken. En het lijkt alsof ze echt op je af kunnen komen. Ook lijkt Madame Tussaud ons leuk, want dan komen wij meer te weten over veel bekende sporters uit Oostenrijk. En om foto’s te maken alsof wij echt naast hun staan.
Er zijn ook heel veel trippen die je kunt maken. Bijvoorbeeld een cruise schip over de rivier de Donau. Of je kan naar het Palmenhaus gaan. Dat is een tuin waar heel veel bloemen liggen. De tuin is gemaakt in gehele Engelse style. Wij hebben op internet ook nog een trip naar Tiergarten Schönbrunn gevonden. Dat is een van de oudste dierentuinen uit oostenrijk. Ons lijkt dat leuk om daar naar toe te gaan, omdat we dan de dieren daar kunnen bekijken. De dierentuin is ontstaan in 1752. Het werd gebruikt door de keizer van Afrika gebruikt om gevangende wilde dieren een goed onderdak te geven, maar nu is het een moderne dierentuin
In Wenen luisteren ze veel klassieke muziek en opera. Wenen was het creatieve centrum van Europa. Veel belangrijke componisten hebben hun muziek stuk daar gemaakt. Er is ook een orkest die daar is benoemd tot beste orkest van Europa.
Wenen ligt in het noordoosten van Oostenrijk. En ligt aan rivier de Donau. Het is de grootste stad van Oostenrijk. En het is ook de hoofdstad van Oostenrijk. het heeft 1.840.573 inwoners en er komen jaarlijks 6 miljoen toeristen.
Wij raden deze stad aan voor oudere mensen, maar ook voor kinderen. De kinderen raden wij aan om er pas naar toe te gaan als ze van tripjes houden die lang kunnen duren, maar ook als ze aandachtig kunnen luisteren naar mensen die iets vertellen over een gebouw. En meestal kan je dat als kind niet verstaan, dus moet je dan stil kunnen zijn. Wij raden het voor volwassenen aan als ze van tripjes houden en er van houden om naar monumenten te kijken.
Wij raden de stad Wenen af voor mensen die niet zo erg lang stil kunnen staan. En als ze niet van monumenten houden.

Wij zelf vinden de stad Wenen leuk om een keer te gaan bezoeken. En dan naar monumenten gaan kijken of een trip met een cruise schip over de rivier de Donau